Begini Ternyata Cara Masak Nasi Tak Lembik 2022


Begini Ternyata Cara Masak Nasi Tak Lembik 2022. Jika membeli beras yang murah, memang cenderung keras dan tidak pulen sehingga tidak begitu nikmat ketika dimakan. Siapkan panci, kemudian isi dengan air sebanyak 1 3/4 cangkir.

Cara Masak Nasi Tanpa Kerak Dan Tak Membazir Blog Sihatimerahjambu
Cara Masak Nasi Tanpa Kerak Dan Tak Membazir Blog Sihatimerahjambu from www.azhafizah.com

Tak apalah, asalkan tahu bagaimana nak atasi masalah tersebut. Untuk memulakan proses memasak, guna sukatan gelas yang sama untuk ceduk beras, air dan santan. Ini yang biasa saya buat.

Petua Nasi Mentah Pun Ada, Maka Tak Perlulah Bimbang Sangat.


Hal ini juga akan memungkinkan nasi yang dihasilkan akan semakin enak dan tak mudah basi serta kering. Masukkan sengkuang dan lobak merah. Buka periuk nasi dan masukkan dua biji telur yang telah dibasuh bersih kulitnya.

Nasi Bahkan Bisa Menggumpal Ketika Digoreng.


Panaskan air tersebut hingga mendidih. Panduan sukatan bahan untuk masak nasi lemak yang sempurna & tak lembik. Boleh beli periuk nasi di sini:

Siapkan Panci, Kemudian Isi Dengan Air Sebanyak 1 3/4 Cangkir.


Saya tak letak sebarang sukatan. Malah kalau nak buat nasi goreng pun, memang tak sedap kalau guna nasi macam ni. Kemudian tutup periuk dan biarkan.

Mencuci Beras Hingga Bersih Sebelum Masak Tak Hanya Membuat Nasi Menjadi Bersih Dan Putih.


Berbeda dengan nasi putih, ada beberapa hal penting yang harus diperhatikan saat kamu memasak nasi merah. Bercakap mengenai nasi lembik ni, kalau boleh memang nak elak dari terjadi sebab ada sesetengah dari kita boleh je makan nasi begini tetapi ada yang kurang suka. Pertama, belilah beras dengan kualitas paling baik.

Ini Tips Memasak Nasi Agar Bisa Lembut Dan Tidak Cepat Kering.


Saat air mendidih, masukan beras sebanyak 1 cangkir. Sebab lain jenis dan jenama beras, lain jugalah cara sukatan airnya. Tekan ‘cook’ dan tunggu nasi masak seperti biasa.


Belum ada Komentar untuk "Begini Ternyata Cara Masak Nasi Tak Lembik 2022"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Untuk Memasak aku menggunakan kompor dibawah ini


Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel